Sentence Creator
Kellékek:
1 dobókocka és bábuk
Előkészületek:
Minden játékos kap 5-10 azonos méretű cetlit, és felír rá egy-egy angol szót. A cetliket összegyűjtve fejjel lefelé helyezzétek le.
Döntsétek el, hány igeidőben azaz hány vonalon játszotok!
Játékszabály:
A játék célja minél hamarabb eljutni az utolsó vonal végállomásáig helyes mondatok megfogalmazásával.
Balról jobbra, fentről lefelé haladunk. Az első játékos dob, és annyit lép a legfelső vonalon található állomásokon, amennyit a dobókockával dobott. Ezután húz egy kártyát. A kártyán található szóval, és azzal a szóval amin áll a bábuval mond egy mondatot úgy, hogy nem nézhet a „végállomásra” (azaz a nagy buborékra, ahol a helyes szerkezetek szerepelnek). A többi játékos leellenőrzi a nagy buborékból, hogy helyes volt-e a mondat.
Ha a mondat helyes volt, a játékos újra dob, és tovább lép, de az újabb mondatot csak a következő körnél mondja. Ha helytelen, nem lép tovább. Jön a következő játékos.
A második körtől már a mondatalkotással kezdik a játékosok, és csak akkor dobhatnak, ha a mondatuk megfelelő.
Ha valaki vonalcsatlakozáshoz ér, lejjebb csúszhat a következő vonalra és ott folytathatja az „utazást”.
Az a győztes, aki leghamarabb beér az utolsó vonal végállomására.
Variációk:
Ha valaki 6-ost dob, még egyszer dobhat.
Ha valaki ugyanarra a mezőre lép, mint az előző játékos, akkor kiüti őt, és vissza kell lépnie a kiinduló kisbuborékba (az igeidők nevei baloldalt).
Nehezítés:
A mondatot alkotó játékosnak a tőle jobbra ülő játékos megmondhatja, hogy kérdő, tagadó vagy állító mondatot mondjon-e.
Story Maker
Kellékek:
1 dobókocka és bábuk
Előkészületek:
Döntsétek el, hány igeidőben azaz hány vonalon játszotok!
Játékszabály:
A játék célja minél hamarabb eljutni az utolsó vonal végállomásáig helyes mondatok megfogalmazásával, és minél valóságszerűbb történet elmondásával.
Balról jobbra, fentről lefelé haladunk. Az első játékos dob, és annyit lép a legfelső vonalon található állomásokon, amennyit a dobókockával dobott. Ezután azzal a szóval amin a bábuval áll mond egy mondatot úgy, hogy nem nézhet a „végállomásra” (azaz a nagy buborékra, ahol a helyes szerkezetek szerepelnek). A többi játékos leellenőrzi a nagy buborékból, hogy helyes volt-e a mondat.
Ha a mondat helyes volt, a játékos újra dob, és tovább lép, de az újabb mondatot csak a következő körnél mondja. (A második körtől már a mondatalkotással kezdik a játékosok, és csak akkor dobhatnak, ha a mondatuk megfelelő.)
A következő játékosnak már tovább kell fűznie az előbb elhangzottakat, hogy összefüggő szöveg jöjjön létre.
Ha egy mondat helytelen, nem csatlakozik az elhangzottakhoz vagy nagyon életszerűtlen, nem léphet tovább a játékos, hanem jön a következő.
Ha valaki vonalcsatlakozáshoz ér, lejjebb csúszhat a következő vonalra és ott folytathatja az „utazást”.
Az a győztes, aki leghamarabb beér az utolsó vonal végállomására és egyben le is tudja zárni a történetet vagy elhangzottakat.
Variációk:
Ha valaki 6-ost dob, még egyszer dobhat.
Ha valaki ugyanarra a mezőre lép, mint az előző játékos, akkor kiüti őt, és vissza kell lépnie a kiinduló kisbuborékba (az igeidők nevei baloldalt).
Nehezítés:
Előre beszéljetek meg néhány gyakori szót, amit kizártok a játékból, és senkinek nem szabad használnia. (Pl. do, thing, good)
Interview
Kellékek:
1 dobókocka és bábuk
Előkészületek:
Döntsétek el, hány igeidőben azaz hány vonalon játszotok!
Játékszabály:
A játék célja minél hamarabb eljutni az utolsó vonal végállomásáig helyes kérdések megfogalmazásával.
Balról jobbra, fentről lefelé haladunk. Az első játékos dob, és annyit lép a legfelső vonalon található állomásokon, amennyit a dobókockával dobott. Ezután feltesz egy kérdést a következő játékosnak azzal a szóval, amin áll és úgy, hogy nem nézhet a „végállomásra” (azaz a nagy buborékra, ahol a helyes szerkezetek szerepelnek). Pl. „What do you usually have for breakfast?”A többi játékos leellenőrzi a nagy buborékból, hogy helyes volt-e a kérdés.
Ha a kérdés helyes volt, a játékos a következő körben újra dob, és tovább lép. Ha helytelen, kimarad egy körből.
A következő játékosnak először felelnie kell a kérdésre, és csak ezután dobhat és teheto fel a saját kérdését.
Ha valaki vonalcsatlakozáshoz ér, lejjebb csúszhat a következő vonalra és ott folytathatja az „utazást”.
Az a győztes, aki leghamarabb beér az utolsó vonal végállomására.
Variációk:
Ha valaki 6-ost dob, még egyszer dobhat.
Ha valaki ugyanarra a mezőre lép, mint az előző játékos, akkor kiüti őt, és vissza kell lépnie a kiinduló kisbuborékba (az igeidők nevei baloldalt).
Nehezítés:
A kérdőszavakat írjuk fel cetlikre, és helyezzük le őket lefelé. Akire sor kerül, húz egy kártyát, és az adott szóval kell feltennie a kérdést.
Memory Game
Kellékek:
1 dobókocka és bábuk
Előkészületek:
Döntsétek el, hány igeidőben azaz hány vonalon játszotok!
Játékszabály:
A játék célja minél hamarabb eljutni az utolsó vonal végállomásáig úgy, hogy minél több elhangzott mondatra emlékeznek a játékosok.
Balról jobbra, fentről lefelé haladunk. Az első játékos dob, és annyit lép a legfelső vonalon található állomásokon, amennyit a dobókockával dobott. Ezután saját magáról mond egy igaz mondatot azzal a szóval amin áll a bábuval úgy, hogy nem nézhet a „végállomásra” (azaz a nagy buborékra, ahol a helyes szerkezetek szerepelnek). A többi játékos leellenőrzi a nagy buborékból, hogy helyes volt-e a mondat. Pl. „I often play boardgames.”
Ha a mondat helyes volt, a játékos újra dob, és tovább lép, de az újabb mondatot csak a következő körnél mondja.
Jön a következő játékos. El kell ismételni az előbb elhangzott mondatot, de már egyesszám második személyben, tehát: „You often play boardgames.” Ezután a játékos mond egy saját mondatot is. „I seldom eat lasagna.”
A következő játékosnak már minden eddig elhanzott mondatot el kell mondania, az elsőt egyesszám harmadik: „Kate often plays boardgames.” Majd a másodikat második személyben: „You seldom eat lasagna.” Ezután elmondja a saját mondatát.
A játékososk akkor dobhatnak, ha minden előző mondatot el tudnak ismételni. Ha ez nem sikerül, egy körből kimaradnak. Ha már senki nem tudja elismételni az elhangzott mondatokat, lehet előről kezdeni a mondatláncot azokon az állomásokon, ahol éppen állnak.
Ha valaki vonalcsatlakozáshoz ér, lejjebb csúszhat a következő vonalra és ott folytathatja az „utazást”.
Az a győztes, aki leghamarabb beér az utolsó vonal végállomására.
Variációk:
Ha valaki 6-ost dob, még egyszer dobhat.
Ha valaki ugyanarra a mezőre lép, mint az előző játékos, akkor kiüti őt, és vissza kell lépnie a kiinduló kisbuborékba (az igeidők nevei baloldalt).
Nehezítés:
A mondatot alkotó játékosnak a tőle jobbra ülő játékos megmondhatja, hogy kérdő, tagadó vagy állító mondatot mondjon-e.
A Passive Machine a Szenvedő szerkezetet ábrázolja 9 igeidőben és 5 modális igével. Használhatjuk színes poszterként vagy – mivel összehajtogatható és könnyű – segédletként a tanórákon és a feladatok megoldásánál.
A hátoldalon a rendhagyó igéket mutató táblázat, illetve példamondatok sora nyújt segítséget.
Ha társasjátékozni szeretnénk vele, élvezetesebbé tehetik a játékot a jobb oldalon található letölthető, nyomtatható kártyák.
Játékszabály:
Kellékek:
1 dobókocka és bábuk
Előkészületek:
Opcionális: A fedőkártyákat és a témakártyákat vagy szókártyákat nyomtasd ki. Vagy használd a QR kódot és nézd a mobilodon a kártyákat.
Játékszabály:
A játék célja, minél több „csapt” összegyűjteni helyes mondatok formálásával.
Lehet a témakártyák segítségével játszani, vagy szókártyák segítségével, vagy kártyák nélkül önállóan alkotott mondatokkal.
A játékosok elhelyezik a bábuikat a gép szája alatt elhelyezkedő színes pontokon. Opcionális: dobókockával eldöntik, hányas számú témával fognak játszani. Például a 2. téma: Holiday Planning. Erről fognak szólni a megalkotott mondatok.
Opcionális: A fedőkártyákkal lefedik a kijelzőkön megjelenő szerkezeteket. Könnyített változatban nem kell letakarni.
Az első játékos dob és elindul tetszőleges irányba. Csak a csöveken lévő színes pontokon lehet lépkedni. Egyik csőről a másikra átugrani nem lehet. Ha már végig ment a játékos, mindig a gép szájához ugrik vissza. Például a Present Simple kijelző előtt áll három pöttyel, és 5-öt dob, akkor 1-2-3, a 4. lépés a gép szája, az 5-et már ő válassza meg.
Amikor valaki egy pöttyre lép, a legközelebbi igeidőnek megfelelő mondatot kell mondania. A gép szájánál szabadon választhat, ha a Past vonalon van, akkor bármelyik Past szerkezetet használhatja, stb.
Az adott témakörben kell mondani egy mondatot. Pl. Holiday planning, Past Continuous – My money was being exchanged, when I realized that I already had some dollars at home. A témakör kártyákon szereplő kifejezések segítségül lehetnek.
Vagy: a szókártyák segítségével mond példamondatot. Húzhat főnevet, igét vagy mindkettőt.
Amikor valaki mond egy mondatot, a többiek ellenőrzik, hogy jó szerkezetet használt e. Ehhez fel lehet emelni a fedőkártyát.
Minden helyes mondatért jár egy „csap”. Az nyer, akinek a legtöbb „csap” összegyűlt.