Három különböző módon játszható a játék:
Gyűjts össze minél több rímelő kártyát. Keresd a párokat! Keresd a rímeket!
Kezdőkkel és haladókkal is jól játszható!
A játék tartalma: 48 rímelő képkártya
Játékosok száma: 2-4 gyermek részére
Ajánlott: 5-12 éves korig
Három az egyben izgalmas rímjáték angolul tanuló gyermekeknek. Győjtsetek össze rímelő
ábrákat, hogy Slug in a Jug-féle mulatságos mondatokat, szószerkezeteket kapjatok, vagy keressetek rímeket, rímelő párokat!
A játék célja:
Minél több rímelő kártyát összegyűjteni.
A játék menete:
Jó angolosoknak
· Terítsük szét az összes kártyát az asztalon képes oldalukkal lefelé. Minden gyermek húz
egy kártyát, és képes oldalával felfelé maga elé helyezi az asztalra.
· A legfiatalabb játékos kezd: húz egy kártyát középről, és felolvassa a rajta lévő szót. Ha a szó rímel a nála lévő kártya szavával, az újonnan húzott kártyát a régi mellé teszi, és mond egy mondatot, amiben a két szó szerepel.
· Ha a szavak nem rímelnek, a kártyát visszateszi színével lefelé az asztalra.
· Amikor egy játékos sorra kerül, kicserélheti páratlan kártyáját egy másikra a csomóból, de abban a körben nem kereshet hozzá párt.
· Ha már van egy rímpárja, legközelebb húz egy kártyát és maga elé teszi, a következı
körben keres hozzá párt vagy kicseréli. Megjegyzés: egyszerre csak egy páratlan kártya lehet egy játékosnál.
· Játék közben a már meglévő rímpárhoz is adhatunk hozzá harmadik, negyedik rímelő
kártyát, minden esetben ki kell találnunk egy mondatot, amiben az egy rímhez tartozó összes rímelő szó benne van.
· Ha egy játékos olyan kártyát húz, amihez egy másik játékosnál már három rímelő kártya
van, a következı körben visszateszi a kártyát, és másikat húz.
· A játék addig tart, míg az összes kártya elfogy az asztal közepérıl. Ekkor kiszámítják a
pontszámaikat: · 2 rímelő kártya = 2 pont; 3 rímelő kártya = 5 pont; 4 rímelő kártya = 10 pont. Az győz, akinek a játék végén a legtöbb pontja van.
Keresd a párját!
Rímelő kártyapárokat gyűjtünk.
· Válasszunk ki 12 kártyát, amelyek nem rímelnek egymással, és rendezzük őket színükkel
lefelé, oszlopba az asztalon. A legfelső kártyát fordítsuk fel. A többi kártyát szintén színükkel lefelé keverjük össze az asztalon.
· A legfiatalabb játékos kezd, húz egy kártyát az asztalról, és megnézi, hogy rímel-e az
oszlop tetején lévı kártyával. Ha igen, akkor a két kártyát maga elé helyezi, s az oszlop
tetején lévő kártyát felfordítja. A játék így megy tovább.
· Ha a húzott kártya nem rímel az oszlop tetején lévővel, akkor a játékos visszateszi színével lefelé a többi közé.
· Ha az oszlop elfogyott, aki az utolsó kártyát magához vette, felfordít egy kártyát az
asztalon lévők közül, és ahhoz próbálnak párt találni a soron következık.
· Így folytatják a játékot, amíg minden kártya el nem fogy az asztalról.
Az győz, akinek a játék végén a legtöbb kártyapárja van.
Keresd a rímet!
· Válasszunk ki 12 kártyát, amelyek nem rímelnek egymással, és rendezzük őket színükkel
lefelé, oszlopba az asztalon. A többi kártyát szintén színükkel lefelé keverjük össze az
asztalon.
· Minden játékos felvesz két kártyát az asztalról, de nem mutatja meg a többieknek, mit
húzott.
· A legkisebb játékos kezd: felveszi az oszlop tetején lévı kártyát, és hangosan felolvassa a
rajta lévő szót. Ha a szó rímel a nála lévő kártyák valamelyikével, a két kártyát egymás mellé, színével felfelé maga elé teszi az asztalra, majd húz egy kártyát az oszlopról, hogy meglegyen a két kártyája, ezt nem mutatja meg a többieknek.
· Ha az először húzott kártya nem rímel egyik nála lévő szóval sem, visszateszi az asztalra
színével lefelé.
· A következő játékos húz.
· Megjegyzés: Ha egy játékos kezdő két kártyája rímel, leteszi őket maga elé színükkel
felfelé, és leveszi az oszlop két felső kártyáját, hogy meglegyen a két kártyája.
· Ha az oszlop elfogy, az asztalon lévő kártyákból egészítik ki kettőre a kártyájukat a
játékosok.
· Ha már elfogyott az oszlop, a játékos megteheti, hogy egyik kártyáját visszateszi az
asztalra, s másikat húz helyette. Egyik kártyát sem mutatja meg a többieknek. Ha kicseréli a kártyáját, akkor abban a körben már nem húzhat újat, hogy párt keressen.
· A játék addig tart, amíg már senki sem tud új párt létrehozni az asztalon lévő kártyákból.
· Az nyer, akinek a legtöbb rímpárja van a játék végén.