A Teaching children how to learn olyan újdonság a nyelvtanításban, amely új és gyakorlatias módszertant kínál a tanároknak, előtérbe helyezve a világszerte elismert nézetet, amely a tanulás tanításának fontosságát hangsúlyozza.
A tanárok három részen keresztül, lépésről lépésre ismerhetik meg a megértés, a végrehajtás, és a visszatükrözés folyamatát a tanulás módszertana kapcsán. A könyvből megtudhatjuk, hogyan lehet megtanulni jól tanulni a „Terv, Feladat, Több Feladat, Átnézés, Felmondás” módszerével.
A Teaching children how to learn egy gazdag fejlődési forrás a tanároknak az elmélet ötvözésével, tanórai gyakorlatokkal, példákkal a tanároknak, interaktív tanárfejlesztési tevékenységekkel, megoldókulccsal és válaszokkal:
A. rész
bemutatja a tanulás elméleti és módszertani fogalmát
kidolgozza az oktatási elvek kereteit a tanulás tervezéséhez és megvalósításához a rendszeres és explicit tanulás érdekében
B.rész
30 segítő példával modellezi a tanároknak, hogyan tanítsák meg a tanulókat tanulni
tartalmazza a “Wilbur’s Toolkit” -et, több mint 60 tevékenységgel és munkalappal. Ezek a források online letölthetők és fénymásolhatók.
C. rész
olyan interaktív tevékenységeket tartalmaz, amelyek segítik a tanárokat személyes és szakmai fejlődésükben
tanári eszközkészletet tartalmaz megoldókulccsal, példaválaszokkal, lecketervekkel és interaktív párbeszédekkel
Teaching children how to learn is a groundbreaking book offering Primary language teachers a new and practical methodology based on the importance, now universally recognized in curricula around the world, of teaching children how to learn.
Three distinctive parts take teachers through a step-by-step approach to understanding, implementing and reflecting on learning to learn. It shows how learning to learn can be achieved through a “Plan, Do, Do More, Review and Share” routine.
Teaching children how to learn is a rich Teacher Development resource book, combining theory, practical classroom-ready activities, models for teachers, interactive Teacher Development activities, keys and model answers:
Part A
- presents the theoretical and methodological concepts of learning to learn
- elaborates a framework of teaching principles for planning and implementing learning to learn systemically and explicitly
Part B
- provides teachers with 30 models which enable them to help children learn to learn
- includes ‘Wilbur’s Toolkit’ with over 60 ready to use activity worksheets and record pages. These resources are available online to download and photocopy.
Part C
- contains a range of interactive activities to assist teachers in their personal and professional development
- includes a Teacher’s Toolkit with keys, model answers, lesson plans and interactive dialogue with the authors